فرشنامه

چرا انتخاب رنگ صحیح فرش مهم است؟

تاثیر رنگ در انتخاب فرش:

با داشتن کمی خلاقیت در انتخاب رنگ ، می توانید یک تصمیم تاثیر گذاری داشته باشید. همانطور که همه ما میدانیم رنگ ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم بندی می شود که بنا به سلیقه افراد این انتخاب متفاوت است. یکی از مهمترین اصل ها در دنیای رنگ، ترکیب و همخوانی بین دو یا چند رنگ است. برای زیباتر شدن و به جلوه آمدن یک محیط ترکیب رنگ و رنگ بندی بسیار حائز اهمیت  است. پس برای خلق یک محیط چشم نواز انتخاب و استفاده درست از رنگ ها مهم است. مخصوصا فرش و قالی که رکن اصلی آن رنگ است که به نقش و نگاره فرش روح می بخشد.

رنگ و نقش هر فرش دارای یک داستان و یک فرهنگ است پس رنگبندی قالی و فرش متناسب با منطقه ، فرهنگ ، سبک زندگی و … متفاوت است اگر بخواهیم مثال بزنیم در کشور های اروپایی و غربی معمولا انتخاب ها حول محور رنگ فرش های روشن و مینیمال میچرخد در حالی که در کشور های خاور میانه علی الخصوص عربی رنگ های لاکی را می پسندند.

اهمیت انتخاب رنگ فرش از این جهت مهم است که فرش فضای زادی را در محیط مخصوصا خانه را پوشش می دهد و مدت زمان زیادی در محیط می ماند. پس تاثیر فرش و اهمیت رنگ بندی آن حتی از لحاظ روانشناسی رنگ ها بسیار مهم است . بنابراین در نهایت انتخاب فرش با رنگ مناسب باعث حس خوب ، سرزندگی و آرامش می شود.

 

در انتخاب فرش به چه نکاتی باید توجه کرد:

تا اینجا متوجه شدیم یکی از ارکان مهم برای یک دکوراسیون ایده آل انتخاب فرشی با رنگبندی صحیح است که با سایر وسائل و چیدمان محیط مطابقت داشته باشد. در ادامه به چند نکته برای انتخاب مناسب رنگ و نوع  فرش اشاره می کنیم:

  • ابعاد محیط برای انتخاب نوع و رنگ فرش خیلی مهم است اگر می خواهید محیط بزرگتری داشته باشید انتخاب فرش روشن مناسب تر است مثلا توجه داشته باشید برای اتاق ها بدلیل کوچک بودن فضا از فرش های رنگ تیره استفاده نکنید.
  • برای ایجاد هماهنگی و حق انتخاب بیشتر در چیدمان و دکوراسیون محیط همیشه انتخاب آیتم های ساده و مینیمال بهترین گزینه است و انتخاب فرش های ساده برای ست کردن و مطابقت دادن با محیط و سایر وسائل  نیز مناسب است.
  • چون فرش آیتمی است که در معرض دید همه ست برای انتخاب و خرید آن بهتر است سلیقه همه را مد نظر بگیرید که در بلند مدت باعث خستگی و دلزدگی افراد نشود.
  • اگر در محیط رفت آمد زیادی نیست و فرش در معرض  آلودگی و کثیفی نباشد فرش های رنگ روشن انتخاب خوبی است اما اگر رفت و آمد بالاست فرش های لاکی و تیره تر برای شما بهتر است.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *