فرشنامه

رنگ های پرطرفدار فرش، قرمز یا مشکی؟

پرطرفدار ترین و مناسب ترین رنگ فرش:

امروزه با توجه به تنوع در بافت فرش های ماشینی، دیگر نقش و رنگ فرش ها محدود نیست در گذشته رنگ های کرم، قرمز و سورمه ای باب ترین رنگ در بافت قالی بود اما در حال حاضر افراد حق انتخاب گسترده ای در استفاده از همه نوع رنگ فرش مثل فیروزه ای، فیلی ، نقره ای ، گلبهی و … برای داشتن یک دکوراسیون خاص و زیبا دارند.

اما باید توجه کرد در کنار این حجم از تنوع طرح و رنگ در فرش های ماشینی باید انتخابی اصولی و مناسب برای داشتن یک چیدمان منحصر بفرد را داشت زیرا اولین آیتمی که در هر خانه ابتدا به چشم می آید فرش و نقش و نگار آن است و روح بخش محیط است. در ادامه مقاله به معرفی و مقایسه رنگ فرش ها می پردازیم.

فرش با رنگ قرمز:

برای داشتن یک محیط با دکوراسیونی که سرشار از حس سرزندگی و نشاط باشد قرمز بهترین انتخاب است زیرا جزو رنگ های اصلی و گرم است که محیط خانه را پر از حس صمیمیت می کند. همچنین استفاده از قالی قرمز همراه با میز یا مبلمان با رنگ روشن به شما یک محیط چشم نواز هدیه می دهد.
از گذشته تا به الان فرش قرمز جزو پر اسفاده ترین و پرطرفدارترین فرش ها در چیدمان دکوراسیون بوده است و جایگاه خود را بین انتخاب افراد حفظ کرده است. بنابراین اگر به دکوراسیونی با رنگ شاد، گرم و روشن می پسندید فرش قرمز برای دکوراسیون شما بهترین گزینه است.

 

فرش قرمز در چیدمان خانه

فرش با رنگ مشکی یا سورمه ای:

برای داشتن یک دکوراسیون لوکس رنگ های تیره بهترین انتخاب است زیرا از نظر روانشناسی رنگ ، این نوع رنگ ها نماد قدرت و اقتدار است. رنگ مشکی به عنوان یک رنگ خنثی خیلی راحت تر با دیگر وسائل ست می شود برای همین انتخاب رنگ مشکی طرفداران خود را دارد چون برای انتخاب های متنوع برای مبل، پرده، و دیگر وسائل خانه را به شما می دهد.
اما در نظر داشته باشید فرش با رنگ های تیره برای محیط های کوچک مناسب نیست پس اگر محیط شما متراژ کمی دارد برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده از رنگ های روشن مخصوصا در فرش به شما کمک بسزایی می کند. در عوض اگر پذیرایی با متراژ بالا دارید، از فرش‌هایی با رنگ و تناژ تیره برای استفاده در دکوراسیون محیط ، علاوه بر زیبا نشان دادن خانه، دکوراسیونی به هم پیوسته و یک دست ایجاد شود. ترکیب رنگ مشکی با طلایی، سفید و نقره‌ای دکوراسیونی مدرن و جذاب را خواهد ساخت.

دکوراسیون با فرش تیره

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *