فرشنامه

معرفی فرش کاشان و تبریز

هر آنچه که درباره فرش ماشینی کاشان و تبریز باید بدانید:

تنوع فرش ایرانی در جهان زبان زد خاص و عام است و زمانی که شما به دنبال اطلاعاتی از فرش هستید قطعا اسم فرش کاشان و فرش تبریز را می بینید زیرا جزو مشهورترین و با اصالت ترین نوع فرش ها در دنیاست و بسیار پرطرفدار و پر فروش است. اگر به قدمت فرش ماشینی برگردیم متوجه می شوید که کاشان جزو اولین شهرهایی بود که در صعنت بافت فرش دستی و ماشینی سابقه درخشانی دارد.

فرش کاشان:

می توان گفت شناخته شده ترین فرش در ایران و حتی جهان فرش کاشان است زیرا کارخانه آن از بروز ترین و با کیفیت ترین دستگاه های بافت فرش استفاده می کند که فرشی فرق العاده با طرح و نقش های بی نظیر و چشم نواز به بازار داخلی و خارجی عرضه می کند. به همین دلیل کاشان را پایتخت فرش ماشینی دنیا می نامند. این توصیف ها اغراق آمیز نیست زیرا صادرات کالا به کشور های جهان اول نیاز به استاندارد های بالایی دارد که فرش کاشان بخاطر داشتن این استاندارد ها به کشور های زیادی صادر می شود.

تنوع شانه و تراکم در این نوع فرش ها بسیار بالاست و شما از فرش 500 شانه تا 1500 شانه را در فرش کاشان خواهید دید که این تنوع در کیفیت ، نقش و طرح باعث شده است که فرش کاشان نبض بازار فرش را به دست بگیرد. همینطور به دلیل استفاده از مواد اولیه درجه یک و رنگ های خاص به شما یک فرش با نقشه درخشان و منحصر بفرد هدیه میدهد.

فرش تبریز:

یکی از هزاران علت محبوبیت فرش تبریز به دلیل استفاده از الیاف طبیعی و نوع نخ و مواد اولیه بسیار با کیفیت در بافت فرش است که تضمین می کند یک فرش با مرغوبیت بالا ارائه داده می شود. معروفیت فرش کاشان به دلیل فرش ماشینی های فوق العاده ست اما فرش تبریز بخاطر فرش های دستبافت شناخته می شود و پایتخت فرش دستبافت ایران نامیده می شود. نوع رنگ ها و نقش هایی که در فرش های بافت تبریز میبینید منحصر بفرد و بسیار خاص است در فرش ماشینی بهترین و درجه یک ترین الیاف نخ 100 درصد اکرولیک است که در بافت فرش کاشان استفاده می شود و در فرش دستبافت ابریشم و پشم طبیعی استفاده میشود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *