فرشنامه

بهترین روش های از بین بردن لکه های فرش در خانه

یکی از مشکل هایی که ممکنه روزانه در خانه با آن مواجه شوید ایجاد لک بر روی فرش با چایی، شربت، غذا و… است و این مسئله ممکن است بارها اتفاق بیفتد پس هربار نمیتوان فرش را به قالیشویی داد پس بهتر است با روش هایی که می توان در خانه خودتان به راحتی لکه های روی فرش را تمیز کنید را بکار ببرید. ما در ادامه به شما چندین روش را معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.

چگونه لکه های فرش را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن لکه ها از روی فرش یا مبل روش ها و  مواد زیادی وجود دارد اما باید به برخی نکات مانند نوع نخ و پارچه رنگ ها و … توجه کرد که اشتباها با استفاده نادرست محلول های لکه بر به فرش یا مبل آسیبی وارد نشود. این مسئله را هم در نظر بگیرید اگر لکه ها مدت طولانی برروی فرش باقی بماند پاک کردن آن بسیار سخت خواهد شد پس درصورت هرگونه ایجاد لکه در همان لحظه جهت پاک کردن آن اقدام کنید.

پاک کردن لکه چربی و روغن:

یکی از رایج ترین لکه هایی که با آن همه افراد مواجه خواهند شد لکه روغن یا چربی ست که مخصوصا در زمان های برگزاری مهمانی ها اتفاق می افتد. توجه داشته باشید برای هر لکه دقایق ابتدایی بسیار حیاطی ست هرچه زودتر برای تمیز کردن آن اقدام کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

برای از بین بردن لکه چربی دو روش وجود دارد:

  1. روش اول این است که یک پارچه نخی را بروی لکه گزاشته و اتو با دمای متوسط را روی پارچه قرار دهید تا چربی را جذب کند و در انتها در صورتی که لکه هنوز باقی مانده بود با مایع یا محلول های مخصوص فرش باقی مانده چربی را پاک کنید
  2. در روش دوم ابتدا بدون آنکه چربی یا روغن پخش شود با یک دستمال کاغذی یا یک پارچه نخی روغن های اضافه را جذب کرده و درآخر با محلول مایه ظرفشویی و آب گرم و اسفنج با چندین بار تکرار بر روی لکه می کشیم تا اثر چربی از بین برود.

پاک کردن لکه خون:

خون به دلیل داشتن رنگدانه های قرمز باید سریع آن را از محل پاک کرد برای تمیز کردن لکه خون از روی فرش ابتدا یک پارچه نخی را روی محل گذاشته تا مقدار اضافه جذب شود و سپس با کف صابون یا کف مایع لکه را پاک می کنیم هرچه زودتر عمل تمیز کردن لکه انجام شود عمر فرش شما بیشتر و دیر تر نیاز به شستشو خواهد داشت.

پاک کردن لکه آدامس:

برای جدا کردن آدامس از فرش متداول ترین کاری که انجام می شود این است که تکه یخی را برروی محلی که آدامس برروی آن چسبیده است گذاشته شود و بعد از چند دقیقه با یک جسم تخت و یا تیز مثل قاشق یا چاقو به آرامی آن را از فرش جدا کرد.

پاک کردن لکه شمع:

برای از بین بردن این نوع لکه هم مانند روش قبلی با استفاده از یخ مواد شمعی که برروی فرش ریخته است را به حالت سفتی در می آوریم که بتوان با یک وسیله تیز آن را از فرش جدا کرد سپس باقی مانده شمع ها را بااستفاده از آب گرم و دستمال و درصورت نیاز کمی مایع به راحتی تمیز خواهد شد.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *