همه چیز درباره ابعاد استاندارد فرش ماشینی

ابعاد استاندارد فرش ماشینی

فرش ماشینی نقش مهمی در دکوراسیون منزل ایفا می‌کند و انتخاب ابعاد مناسب آن می‌تواند زیبایی و جلوه آن را دوچندان کند. در مقابل، انتخاب اشتباه سایز فرش می‌تواند به کلی زیبایی مورد انتظار از آن را از بین ببرد.

برای خریدی مطمئن، لازم است قبل از اقدام به خرید، اطلاعات لازم را در مورد ابعاد استاندارد فرش ماشینی به دست آورید. این اطلاعات شامل طول و عرض استاندارد فرش‌های مختلف در بازار می‌شود.

در دنیای فرش ماشینی، ابعاد حرف اول را می‌زنند. کارخانه‌های معتبر، اندازه‌های استانداردی را برای فرش‌های خود تعیین کرده‌اند تا خیال شما از بابت تناسب فرش با دکوراسیون منزلتان راحت باشد. اما اگر دنبال طرح یا نقش و نگاری خاص هستید و می‌خواهید فرشی منحصر به فرد داشته باشید، می‌توانید سراغ فرش‌های سفارشی بروید.

در این مقاله ما به بررسی انواع ابعاد فرش ماشینی، طول و عرض استاندارد آن‌ها و نکاتی برای انتخاب فرش با اندازه مناسب می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا با دنیای فرش‌های ماشینی کاشان بیشتر آشنا شوید.

ابعاد استاندارد فرش ماشینی چیست؟

ابعاد استاندارد فرش ماشینی چیست؟

فرش‌های ماشینی در اندازه‌ها و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که به آن‌ها ابعاد استاندارد فرش ماشینی می‌گویند. هر طرح و نقشه‌ای از فرش ماشینی با چندین سایز استاندارد بافته می‌شود و در تولید فرش نیز از این نقشه‌ها استفاده می‌شود.

با وجود امکان‌پذیری، بافت فرش در ابعاد غیر از سایزهای استاندارد نیازمند طراحی مجدد نقشه فرش است که این امر سبب افزایش هزینه تولید می‌شود. به همین دلیل، فرش‌های ماشینی با ابعاد استاندارد، قیمتی مقرون به صرفه‌تر برای خریداران دارند.

  • فرش 12 متری: 3 متر در 4 متر
  • فرش 9 متری: 2/5 متر در 2/5 متر
  • فرش 6 متری: 2 متر در 3 متر
  • فرش یا قالیچه 4 متری: 1/5 متر در 2/25 متر
  • فرش کناره 4 متری: 1 متر در 4 متر
  • فرش کناره 3 متری: 1 متر در 3 متر
  • فرش کناره 2 متری: 1 متر در 2 متر
  • فرش کناره 1/5 متری: 1 متر در 1/5 متر
  • پادری: 50 سانتی‌متر در 80 سانتی‌متر یا 50 سانتی‌متر در 100 سانتی‌متر

در کنار طرح‌های سنتی، برخی از فرش‌های فانتزی و مدرن به صورت دایره و بیضی نیز بافته می‌شوند. فرش‌های بیضی محدودتر هستند و طرح‌های کمتری در این شکل به صورت استاندارد عرضه می‌شوند. اما فرش‌های گرد تنوع بیشتری داشته و در ابعاد مختلف استاندارد بافته می‌شوند که عبارتند از:

  • فرش گرد با قطر 1 متر
  • فرش گرد با قطر 1/5 متر
  • فرش گرد با قطر 2 متر

فرش‌های ماشینی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. اما توجه داشته باشید که تنها برخی از این ابعاد دارای نقشه طراحی شده هستند و بقیه به عنوان فرش سفارشی شناخته می‌شوند. برای بافت فرش‌های سفارشی، به دلیل طراحی و تولید اختصاصی، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

ابعاد سفارشی در فرش ماشینی به چه صورت است؟

ابعاد سفارشی در فرش ماشینی به چه صورت است؟

برخی از خریداران به دنبال ابعاد استاندارد فرش ماشینی نیستند و تمایل به فرش با ابعاد سفارشی دارند. تصور رایج این است که فرش 9 متری دارای طول و عرض 3 متر است، اما این ابعاد اشتباه است. فرش به صورت مستطیل بافته می‌شود و فرش 9 متری در واقع 3 متر طول و 3 متر عرض دارد. بنابراین، فرش‌هایی با ابعاد غیرمستطیلی، مانند فرش 3 در 3 متر، سفارشی محسوب می‌شوند. این نوع فرش‌ها به دلیل نیاز به طراحی و تولید اختصاصی، هزینه بیشتری نیز دارند.

انتخاب فرش مناسب برای منزل، نیازمند توجه به ابعاد فضا و سلیقه شخصی است. برخی افراد به دنبال فرشی متناسب با ابعاد دقیق محل مورد نظر خود هستند، در حالی که در فضاهای بزرگ، استفاده از فرش‌های یکپارچه با ابعاد وسیع نیز رواج پیدا کرده است. به همین دلیل، فرش‌های سفارشی در اندازه‌های مختلف، همواره مشتریان خاص خود را دارند.

نکات مهم خرید فرش با اندازه سفارشی

نکات مهم خرید فرش با اندازه سفارشی

بافت فرش با ابعاد سفارشی نیازمند طراحی مجدد نقشه و طرح فرش است که این امر به نوبه خود موجب افزایش قیمت نهایی فرش می گردد. نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص فرش های سفارشی، جفتی بودن آنهاست. به این معنی که دستگاه های بافندگی فرش ماشینی قادر به بافت فرش به صورت تکی نبوده و همواره دو تخته فرش با طرح و ابعاد یکسان تولید می کنند.

برای حل مشکل جفتی بودن فرش های سفارشی، راه حل هایی وجود دارد. یکی از این راه حل ها، انتخاب ابعاد نصفه است. به عنوان مثال، اگر شخصی به دنبال فرش سفارشی 4 در 4 متر باشد، می تواند دو تخته فرش 2 در 4 متر سفارش دهد. به این ترتیب، نیازی به خرید یک جفت فرش 4 در 4 متر و پرداخت هزینه اضافی برای تخته ای که استفاده نمی شود، نخواهد بود.

برخی افراد به دنبال ابعاد استاندارد فرش ماشینی نیستند و ترجیح می دهند فرش منزلشان به صورت یکپارچه باشد. برای این دسته از افراد راه حلی ساده وجود دارد. می‌توان دو تخته فرش با نصف ابعاد مورد نظر را سفارش داد و سپس آنها را به هم متصل کرد. به عنوان مثال، برای داشتن یک فرش 4 در 4 متر، می‌توان دو فرش 2 در 4 متر را سفارش داد و آنها را به هم متصل کرد. این روش ظاهری تفاوتی با فرش‌های معمولی ندارد، اما هزینه‌ای اضافی برای اتصال فرش‌ها به یکدیگر به هزینه نهایی اضافه خواهد شد.

یکی از بارزترین ویژگی‌های ابعاد استاندارد فرش ماشینی مانند فرش‌های 24 متری، 20 متری، 18 متری و 15 متری، دشواری جابجایی آن ها در مقایسه با فرش‌های با ابعاد استاندارد است. این امر به دلیل وزن و ابعاد زیاد این نوع فرش‌ها، نیاز به تمهیدات و نیروی کار بیشتری برای حمل و نقل آنها دارد.

چگونه اندازه مناسب فرش برای فضای خانه را انتخاب کنید؟

چگونه اندازه مناسب فرش برای فضای خانه را انتخاب کنید؟

انتخاب ابعاد استاندارد فرش ماشینی، نقشی کلیدی در زیبایی دکوراسیون منزل شما ایفا می‌کند. در این میان، توجه به اندازه کلی فضای خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. سلیقه افراد در چینش فرش در دکوراسیون منزل متفاوت است. برخی افراد سبک سنتی را می‌پسندند و تمام فضای خانه را با فرش می‌پوشانند، که این امر بیشتر در خانه‌های کوچک رایج است. در مقابل، عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند فرش تا حدی از دیوارها فاصله داشته باشد تا از زیبایی کفپوش نیز نمایان شود.

در نهایت، انتخاب ابعاد و چینش فرش به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.

اگر اتاق پذیرایی بزرگ باشد، می‌توان از چندین فرش با اندازه‌های مناسب برای تفکیک بخش‌های مختلف استفاده کرد. همچنین می‌توان از یک فرش بزرگ و خاص بهره برد. فاصله فرش‌ها تا دیوار بسته به فضای اتاق می‌تواند بین 20 تا 50 سانتی‌متر باشد. بهتر است فرش به گونه‌ای قرار گیرد که تنها پایه‌های جلویی مبلمان روی آن باشد.

هنگام انتخاب بهترین فرش برای اتاق خواب، به نکاتی که برای فرش پذیرایی گفتیم توجه کنید. اگر تمایل ندارید کل فضا را با فرش بپوشانید، می‌توانید از قالیچه‌های 4 متری استفاده کنید. فرش را به گونه‌ای در کنار تخت قرار دهید که بعد از بلند شدن از خواب، پاهایتان با زمین سرد تماس پیدا نکند. استفاده از فرش‌های گرد و دایره‌ای نیز در بخش‌هایی از دکوراسیون، مانند کنار میز غذاخوری گرد در آشپزخانه، ایده‌ی جذابی است.

خرید فرش با ابعاد استاندارد یا سایز سفارشی از فرش مشهد

به دنبال خرید فرش ماشینی با تنوع بالا و قیمتی مناسب هستید؟ فروشگاه اینترنتی فرش مشهد با ارائه طیف گسترده ای از ابعاد استاندارد فرش ماشینی، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

در فروشگاه فرش مشهد می توانید انواع فرش ماشینی از جمله فرش فانتزی، فرش مدرن، فرش کلاسیک، فرش سنتی، فرش آشپزخانه، فرش وینتیج کهنه نما، فرش کودک و… را با بهترین کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید.

با خرید از فروشگاه بازرگانی فرش مشهد از مزایایی مانند ضمانت اصالت کالا، ارسال سریع و مطمئن، امکان مرجوعی کالا و خدمات پس از فروش بهره مند خواهید شد. همین حالا به وب سایت فروشگاه فرش مشهد مراجعه کنید و از تنوع بی نظیر فرش های ماشینی ما دیدن کنید.

در فروشگاه اینترنتی فرش مشهد ، ما فرش های ماشینی را با قیمتی بسیار مناسب و به قیمت درب کارخانه عرضه می کنیم. با خرید مستقیم از کارخانه، شما هزینه های اضافی واسطه ها و دلالان را حذف می کنید و فرش را با قیمتی مقرون به صرفه تر خریداری می کنید.

علاوه بر این، ارسال فرش به سراسر کشور به صورت رایگان انجام می شود که به نفع شما خواهد بود.

اما ارزان بودن فرش در فرش مشهد به معنای افت کیفیت نیست. ما کیفیت فرش های خود را تضمین می کنیم و به همین منظور ضمانت نامه و گارانتی چند ساله برای آنها ارائه می دهیم.

اندازه استاندارد پادری

پادری، با ابعاد  50 در 80 سانتی‌متر، کوچکترین عضو فرش ماشینی به حساب می‌آید. نام این نوع فرش‌ها به خوبی کارایی آن‌ها را نشان می‌دهد. پادری‌ها در جلوی در ورودی منزل پهن می‌شوند و مانع از ورود آلودگی از محیط بیرونی به داخل خانه می‌شوند.

علاوه بر این، از پادری‌ها در جلوی درب حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده می‌شود تا رطوبت پا را جذب کنند و از لیز خوردن افراد جلوگیری شود. پادری‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به راحتی با دکوراسیون منزل ست کرد.

پادری ها با توجه به محل قرارگیری و کاربردشان، از متریال های متنوعی مانند فرش ماشینی، گلیم، الیاف پلاستیکی، موکت و … تولید می شوند تا نیازهای مختلف را پاسخگو باشند. انتخاب جنس پادری به سلیقه شما و فضایی که می خواهید از آن استفاده کنید بستگی دارد. برای مثال، پادری های نخی برای جلوی در ورودی منزل و پادری های پلاستیکی برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب هستند.

امروزه سایزهای مختلفی از پادری ها در بازار وجود دارند، اما همانطور که اشاره شد، ابعاد استاندارد فرش ماشینی از نوع پادری 50 در 80 سانتی متر می باشد. علاوه بر ابعاد استاندارد، پادری ها در سایزهای بزرگتر مانند 70 در 140 سانتی متر و یا کوچکتر مانند 30 در 50 سانتی متر نیز تولید می شوند. شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، پادری مناسب را انتخاب کنید.

اندازه فرش شش متری

فرش‌های شش متری که ابعادی معادل ۲ متر در ۳ متر دارند، به عنوان رایج‌ترین اندازه و سایز متداول فرش شناخته می‌شوند. این اندازه فرش‌ها، برخلاف دسترسی آسان به نمونه‌های دستباف و ماشینی، باعث شده که مشتریان علاقه بیشتری به خرید این سایز از فرش نشان دهند. برخی افراد حتی در صورت نیاز به پوشش فضای بزرگ‌تر، ترجیح می‌دهند دو فرش شش متری را در کنار یکدیگر قرار دهند، تا در مواقع خاص، از هر دو فرش در فضاهای جداگانه استفاده کنند.

اندازه فرش کناره

فرش کناره برای استفاده در راهروها و قسمت‌های بلند و باریک منزل طراحی شده است. این فرش‌ها در ابعاد استاندارد ۱ متر در ۲ متر، ۱ متر در ۳ متر و ۱ متر در ۴ متر بافته می‌شوند. اگر به فرش‌هایی با ابعاد بلندتر نیاز دارید، می‌توانید از فرش‌های متری استفاده کنید. عرض این فرش‌ها ۱ متر بوده و طول آن‌ها بر اساس میل مشتری برش داده شده و انتهای آن با ماشین دوخته می‌شود.

نکته آخر درباره ابعاد استاندارد فرش ماشینی

در این مقاله از وبلاگ تلاش شده است تا تمامی اطلاعات لازم در مورد ابعاد فرش ماشینی، چه در اندازه های استاندارد و چه سفارشی، به شما ارائه شود.

در بازرگانی فرش مشهد می‌توانید با ابعاد فرش های رایج مانند 6 متری، 9 متری و 12 متری آشنا شوید و همچنین از امکان سفارش فرش در اندازه دلخواه خود مطلع گردید. اگر در مورد ابعاد فرش ماشینی و تناسب آن با فضایتان سوالی دارید، کارشناسان ما در فروشگاه بازرگانی فرش مشهد آماده پاسخگویی به شما هستند.

علاوه بر این، می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصان ما برای انتخاب فرش با طرح و اندازه مناسب بهره‌مند شوید و با اطمینان خاطر بهترین فرش را برای منزل خود انتخاب کنید.

با ما تماس بگیرید و از تجربه‌ی خریدی لذت‌بخش بهره‌مند شوید!

فهرست محتوا

آخرین مقالات

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
enemad-logo